wtorek, 3 października 2017

Dwie zielone herbaty/Two green tea



Wracam do Was z recenzją dwóch zielonych herbat od Teavivre. Jedna mnie zachwyciła, a druga nie wniosła do mojego życia jakiś szczególnych wrażeń. Zaraz napiszę dlaczego. Pierwsza z nich (powyżej) sprzedawana jest pod nazwą Organic Bai Hao (White Downy) Green Tea. Jest to moja bezwzględna faworytka. Nigdy jakoś szczególnie nie wierzyłam w pobudzające właściwości zielonej herbaty - równie dobrze mogę się jej napić na samą noc i w najlepsze iść spać. Jednak nie w przypadku recenzowanej herbaty, gdyż pierwszy raz w życiu odczułam na własnej skórze, że jednak taka herbata naprawdę pobudza, daje kopa i powoduje, że człowiek jest świeży i zdatny do myślenia. W dodatku poczułam jakby zastrzyk energii, co ostatnio rzadko mi się zdarza (jesień, ciemno, małe wiecznie chore dzieci, które z rzadka śpią po nocach). Ponieważ jakby sam ten fakt jest dla mnie wystarczającą rekomendacją, żeby do tej herbaty wrócić, napiszę bardzo krótko o pozostałych wrażeniach. Smak dość skomplikowany - pierwszy łyk dość cierpki, gorzki, potem łagodnieje, zaczyna smakować jak herbatka ziołowa, trawiasta, może też trochę brzoskwiniowo. Kolor zielonego groszku, wytrzymuje 2-3 parzenia.
I am returning to you with a review of 2 types of green tea from Teavivre. One of them aroused my admiration and the other one did not introduce into my life any particular sensations. The first one is being sold under the name Organic Bai Hao (White Downy) Green Tea. This is my absolutely favorite one. I had not belived in any particular stimulating effect of grean tea until I discovered this one - I might as well drank a cup of green tea in the evening and go stright to bed. But not in the case of this one. This is really a stimulating, waking up tea which makes you feel fresh and able to think. I felt like more full of energy which happens very rarely lately (autumn, darkness and kids who are ill all the time and do not sleep well enough during the night). Such an effect is for me a sufficient reeason to come back to this tea. I would like to briefly write about other impressions. Its flavour is complicated - firts sip is rather pungent and bitter, next are milder, it becomes more like kind of herbal tea, maybe also a bit peach-like. It is of green pea color and it suffices for 2-3 infusions.



Druga herbata to Organic Tian Mumao Feng Green Tea. Pachnie znów łąką, trawą, kolor naparu brązowo-rudy, duże kształtne liście. Ta herbata nie zwaliła mnie z nóg, zwykła zielona herbata, choć też nic złego na jej temat powiedzieć nie mogę. Może dlatego, że poprzednia została moją zdecydowaną faworytką, więc więcej o niej rozpisywać się nie będę.
The second tea is Organic Tian Mumao Feng Green Tea. It again smells with a meadow, grass, the brew is brown and it reavels big leafs. This tea did not prostrated me, just usual green tea. It is maybe because that the first one is my favorite. I cannot say anything bad about it but it was simply not that perfect as the latter one.


14 komentarzy:

  1. Lubię zielone herbaty. Pozdrawiam serdecznie :) ❤ 💟 💛 💜 💙 💚

    OdpowiedzUsuń
  2. I love drinking tea and will have to check if I can find the first one around here. I don't drink green tea very often, but maybe I haven't yet found a favorite!!

    OdpowiedzUsuń
  3. What a great review! Green tea has so many good substances for the body!

    OdpowiedzUsuń
  4. każda zielona herbata jest dobra;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkiego rodzaju herbatki a w towarzystwie takiego ciacha to już w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. I have just bought a box of Japanese green tea. I want to get into the habit of drinking tea again.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię swoje własne domowe herbaty, co roku suszę na nie zioła ;) Uwielbiam pokrzywę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio wzięłam się za smakowanie zielonej herbaty z dodatkami innych ziółek lub owoców i .. dobre są! A pamiętam kiedyś strasznie stroniłam od zielonej herbaty, wydawała mi się taka niedobra :D

    OdpowiedzUsuń